دسته بندی سایت
پیوند ها
چکیده:
آموزش و پرورش بعنوان بهترین نهاد اجتماعی متولی تعلیم و تربیت، و همان بعنوان مجریان این امر در ارتباط تنگاتنگ با دانشآموزان هستند. آنهم دریک دوران بسیار حساس از نظر سن و نسبتا طولانی به مدت 12 سال. و طبعا معلمان ناظر و شاهد مشکلات ریز و درشت دانشآموزان هستند. بنده در این تحقیق (اقدام پژوهی) برآنم تا به مشکل دانشآموز پایه پنجم به نام علی پرداخته، تا حتی الامکان مشکل او را برطرف یا کاهشم دهم. علی دچار نوعی خودنمایی و جلب توجه است. بطوریکه در بدو ورودش به این آموزشگاه یعنی از پایه چهارم، در مدت بسیار کوتاهی دانشآموزان و اولیای آموزشگاه را تحت تأثیر خود قرار داد.
خوشبختانه تقارن مشکل دانشآموز (علی) با پاس کردن درس اقدام پژوهی بوسیله بنده باعث شد تا با کمک و راهنمایی استاد فرهیخته سر کار خانم انصاریپور استاد دانشگاه فرهنگیان، و همکاران عزیزم در آموزشگاه و با بهرهگیری از ابزارهایی چون مشاهدهی رفتار، مصاحبه و ورزش درمانی، منابع مربوط در سایتهای علمی و ... به این مهم بپردازم. در جریان این تحقیق موضوعی که بشدت مشکل علیرا تحت تأثیر قرار داد و باعث بهبودی چشمگیر وی شد ورزش بود. البته موارد دیگر از جمله مسئولیت دادن، تشویقهای موردی از طرف آموزگار، شرکت در مسابقات ورزشی، صحبت با اولیای علی و... نیز هر یک به سهم خود موثر بودند که در ادامه تحقیق به هر یک خواهم پرداخت.
کلیدواژه: خودنمایی- پرسش نامه- مصاحبه- ورزش درمانی، جلب توجه
فهرست مطالب
عنوان |
1 |
چکیده |
2 |
تقدیر و تشکر |
3 |
فهرست مطالب |
4 |
مقدمه |
5 |
اهداف پژوهش |
6 |
توصیف وضعیت موجود و بیان مساله |
6-7 |
توصیف پژوهشگر |
8 |
توصیف محیط |
8 |
گردآوری اطلاعات شواهد 1 |
9-11 |
مصاحبه همکاران و اولیا |
11-13 |
تجزیه و تحلیل شواهد 1 |
14-15 |
نظر متخصصان |
16 |
یافته های فردی |
17 |
انتخاب راه حل های موقتی |
18 |
گردآوری اطلاعات، شواهد 2 |
19-20 |
گزارش نهایی |
21 |
کتابنامه |
22 |
مبلغ قابل پرداخت 13,300 تومان